hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > یزد| رشد سالانه ۱۰ درصدی سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان یزد

یزد| رشد سالانه ۱۰ درصدی سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان یزد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی یزد گفت: در سال‌های اخیر تحولات بسیار اساسی و بنیادی در حوزه‌های اقتصادی و زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری استان به‌خصوص در بخش خصوصی و صنعت ایجادشده است.

به گزارش رویداد امروز؛ علی نمازی هم‌زمان با هفته دولت در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان تأکید کرد: رشد سالانه سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان در سال‌های گذشته ۱۰ درصد بوده است.

نمازی ادامه داد: استان یزد در بخش تولید کاشی و سرامیک، استخراج سنگ‌آهن و تولید برق و بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی رتبه اول را در کشور کسب کرده است. مدیرکل امور اقتصادی و دارایی یزد همچنین از کسب رتبه دوم استان در تولید محصولات نساجی، شاخص‌های عمده معدنی، تعداد تخت‌های بیمارستانی به ازای هر هزار نفر و کسب رتبه سوم استان در شاخص نسبت پزشک به ازای هزار نفر جمعیت، توسعه فناوری ارتباطات و اطلاعات، تولید محصولات گلخانه‌ای، بهداشت و درمان خبر داد. دبیر ستاد درآمد و تجهیز منابع استان با اشاره به تلاش برای افزایش درآمدهای استان و جلوگیری از فرار مالیاتی از اختصاص و پرداخت ۲۹۰ میلیارد تومان از درآمد مالیاتی برای امور عمرانی به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها استان در سال ۹۷ خبر داد. او حجم سپرده دستگاه‌های اجرایی استان در سال ۹۷ را بیش از سه هزار میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: میزان درآمدها بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال و میزان نقدینگی دولت هم ۲ هزار و ۸۳۶ میلیارد ریال بوده است. مدیرکل امور اقتصادی و دارایی یزد با اشاره به تفویض اختیار رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی موضوع ماده ۲۵۱ مکرر مالیات‌های مستقیم از سوی وزیر امور اقتصادی و دارایی وقت به این مجموعه گفت: تاکنون ۸۴۳ پرونده در هیئت ۲۵۱ مکرر تشکیل، ۷۰۹ پرونده نهایی و برای ۱۷۷ پرونده رأی صادرشده است. نمازی گفت: ۲۳ دستگاه استانی از اعتبار خزانه استفاده می‌کنند و از طریق ذی‌حساب، عامل ذی‌حساب و کارشناس مالی بر امور مالی بیش ۸۰ دستگاه دولتی، شهرداری‌ها و دستگاه‌هایی که به نحوی از بودجه دولت استفاده می‌کنند نظارت می‌شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد